
V sodnih, administrativnih in drugih uradnih postopkih se pogosto znajdejo tudi osebe s hendikepom — med njimi slepe in slabovidne, gluhe in naglušne, gluhoslepe ter osebe s težavami v duševnem zdravju. Da bi ti posamezniki lahko enakovredno sodelovali v postopkih, jim morajo inštitucije zagotoviti ustrezne prilagoditve in načine sporazumevanja. Za boljšo predstavo: slepe in slabovidne osebe potrebujejo ustrezno osvetlitev, jasne prostorske poti brez ovir ter dostopne dokumente v zanje prilagojenih oblikah. Gluhe osebe denimo potrebujejo tolmača slovenskega znakovnega jezika ali druge oblike vizualne komunikacije. Osebe z gluhoslepoto ali duševnimi stiskami pogosto potrebujejo več časa, jasnejša pojasnila in okolje, ki jim ne povzroča dodatne napetosti.
Da bi naslovili in olajšali razumevanje teh potreb, so na Pravnem centru za varstvo človekovih pravic in okolja (PIC) pripravili in izdali Priročnik za zagotavljanje dostopnosti in enakih možnosti vsem osebam v sodnih in drugih postopkih. Pri nastajanju priročnika so svoje moči strnili strokovnjaki in strokovnjakinje z različnih področij, v njem pa najdete:
- praktične napotke za sporazumevanje z osebami s hendikepom,
- smernice za prilagoditev prostorov in komunikacije,
- kratke opise posameznih vrst hendikepa,
- priporočila za pripravo dostopnih dokumentov v programih Word, PDF in PowerPoint.
S priročnikom so želeli na PIC-u storiti še korak naprej k bolj vključujoči in pravični obravnavi vseh oseb, ne glede na njihove zmožnosti oziroma hendikep. Priročnik spodbuja razumevanje, zmanjšuje sistemske ovire in krepi zaupanje v sodne organe, upravne enote, socialnovarstvene službe ter druge javne ustanove, ki morajo biti dostopne vsem.